06/11/2021: XIV Jornada Marta Mata - Joaquim Franch i l’educació en el lleure

Protocol de donacions a la Fundació Marta Mata Garriga

Finalitats de la FMMG

L’article 3r. dels Estatuts de la Fundació Marta Mata Garriga descriu així les finalitats de l’entitat:

La finalitat fundacional és destinar la casa Cal Mata de Saifores, amb les seves instal·lacions i equipaments, el pati i l’hort adjunts i tot allò que consta en l’inventari, especialment la Biblioteca Curtó i el seu arxiu, al desenvolupament d’una concepció dinàmica de l’escola en el medi social i a les relacions entre l’educació  i el món de la cultura, del treball, de l’esplai i del civisme. La finalitat fundacional es concreta  principalment en l’àmbit de l’educació a Catalunya, del qual la Fundació té un conjunt documental altament especialitzat, i en el foment de la llengua i la cultura catalana.

La Fundació treballa per donar a conèixer el pensament i l’obra de Marta Mata i la seva estreta vinculació amb la renovació pedagògica a Catalunya durant el segle XX.

Per contribuir a aconseguir aquestes finalitats, la FMMG ofereix a consulta de les persones interessades els documents de la Biblioteca Curtó i de l’Arxiu Marta Mata i, darrerament ha decidit fer-ho amb material escolar de l’escola de la República i de les escoles i mestres que, durant la dictadura franquista, feien una pedagogia activa. Amb aquesta acció, la FMMG vol mostrar alguns elements pedagògics que s’han fet servir al llarg dels anys. .

Molts dels documents de la biblioteca i l’arxiu són fruit de la donació de mestres o de les seves famílies. La FMMG vol continuar acollint llibres i documents, i aplegant material, tot evitant duplicats i tenint en compte determinades característiques, que es descriuen a continuació.

Biblioteca

La Biblioteca Curtó de la FMMG, accepta donatius de llibres, documents i material pedagògic que suposin un benefici per al seu fons i siguin interessants per als seus usuaris. Els documents han d’estar sempre en bon estat.

S’accepten:

• Obres relacionades amb temàtica pedagògica.
  • Llibres de text d’escoles i instituts.

Llibres d’obsequi o col·leccionables, si són de temàtica local o comarcal del Penedès i el Garraf

• Són especialment benvinguts els documents que facin referència al Baix Penedès, Alt Penedès i Garraf, i els escrits d’autors locals.

No es podran acceptar:

• Llibres d’informàtica i llibres tècnics.
  • Anuaris, agendes i guies d’hotels o de càmpings que no estiguin vigents.
  • Obres en diversos volums que no estiguin completes.
  • Llibres que ja hi hagi a la biblioteca.

Documents d’Arxiu

La FMMG té un arxiu molt ampli, amb documents que la Marta Mata i la seva mare, Àngels Garriga, van atresorar al llarg de la seva vida professional.

L’Arxiu és susceptible d’admetre altres documents que es considerin interessants per conèixer què s’ha anat fent a l’escola al llarg dels anys, sempre que encara no hi constin.

Materials pedagògics

La FMMG recull material pedagògic que s’hagi utilitzat a les escoles i que ajudi a explicar una part de la història de la pedagogia a Catalunya.

S’accepten:

Materials de sistemes pedagògics d’arreu i/o aplicats a l’escola  de Catalunya

Materials que hagin fabricat o elaborat els mestres i que hagin estat útils.

La FMMG agraeix el gest desinteressat de tota persona que vulgui cedir llibres, documents i altres materials, independentment de si els pot acceptar o no.

Procediment de cessió

En el cas d’haver-hi voluntat de donació de llibres, agrairem que es consulti prèviament, a través del Catàleg Col·lectiu de Biblioteques Universitàries de Catalunya, www.ccuc.cbuc.cat, la seva possible existència a la biblioteca de Saifores,.

Si voleu fer donacions, si us plau, ompliu aquest formulari i envieu-lo a: saifores@fundaciomartamata.org. Ens posarem en contacte amb vosaltres.

Moltes gràcies.

Si necessiteu més informació, ens podeu enviar un correu a  saifores@fundaciomartamata.org