Jornada Internacional de educación infantil, infancia, maestras y escuela (06/07/2019) Més informació

I Trobada d’escoles i equipaments amb el nom de Marta Mata i Àngels Garriga

Es va celebrar el dissabte 26 de març a la seu de la Fundació, que era casa seva. L’objectiu era que mestres, alumnes, pares, bibliotecàries i altres persones que treballen en aquestes escoles i altres equipaments vegessin de prop quin era el seu pensament i les coneguessin una mica més veient el seu hàbitat i l’entorn.

M. Assumpta Baig, la presidenta de la FAGM, va donar la benvinguda a les persones participants i va parlar de la manera de treballar d’aquestes dues grans mestres. Va explicar que la Marta Mata, quan va convertir en Fundació la casa pairal que havia heretat, va voler-li posar el nom d’Àngels Garriga, la seva mare, en homenatge a ella i als mestres de les escoles de la Generalitat republicana. Text de la intervenció.

A continuació, Maria Josep Udina va presentar l’exposició que es va fer sobre Marta Mata amb motiu de l’homenatge que se li va retre a Barcelona el 14 d’abril de 2007, al cap de deu mesos de la seva mort, que, a través de textos d’ella mateixa, explica els punts que considerava bàsics per a una educació de qualitat. L’exposició es pot veure aquí.

Consta de 12 plafons: els dos primers n’exposen la biografia, i cadascun dels altres 9 tracta un dels temes que la Marta Mata considerava cabdals en l’educació dels nens i les nenes. Són:

• La passió de viure
  • L’ofici de mestra
  • L’escola pública
  • La participació
  • La llengua a l’escola
  • El compromís polític
  • Aquí i arreu
  • La Ciutat educadora
  • La recuperació de la memòria històrica
  • Quins astres caldrà que es trobin? Visita a l’exposició

L’exposició es pot veure aquí. És a la seu de la Fundació, que la deixa a qui la vulgui mostrar. Podeu demanar-la a: info@fundaciomartamata.org.

Van participar a la Trobada una desena de mestres de les escoles convocades i quatre mestres membres del Semiari de Biblioteques Escolars, que es reuneix a la Fundació quinzenalment des de fa 11 anys. Es va obrir un diàleg sobre les dues mestres i la importància del seu llegat.