01-per-avansar-educacio

Per avançar en l'educació

Marta Mata
Barcelona. Eumo, 2010

Marta Mata exemplifica en la seva trajectòria vital la síntesi entre una actuació política que malda per col·locar l’educació com a primera prioritat d’un país i la reflexió i l’acció pedagògiques dirigides a formar mestres i a orientar el creixement cultural de nois i noies. Publicada per Eumo en la col·lecció Textos Pedagògics, la selecció d’escrits ha anat a càrrec de la Fundació Àngels Garriga de Mata, amb una cronologia, una semblança i un estudi introductori referits a l’autora.

02-marta-mata-cami-escola

Marta Mata. El camí de l’escola

Raimon Portell.
Barcelona. AM Rosa Sensat, 2007

A partir del que va deixar escrit i de la gent que la va conèixer, el llibre segueix la Marta, pas a pas. Ens explica com va aconseguir -van aconseguir- que aquella magnífica escola republicana que ella va viure de petita i va veure com mataven tornés a renéixer. Una lluita a favor dels infants i de la qualitat de l’escola en la qual mai no va perdre l’esperança.

03-marta-mata-homenatge

Marta Mata. Homenatge

Educació democràtica, una utopia?
Barcelona. AM Rosa Sensat, 2007

Recull de les intervencions en l’homenatge a Marta Mata celebrat a la ciutat de Barcelona el 14 d’abril de 2007, acte organitzat per l’Associació de Mestres Rosa Sensat, l’Ajuntament de Barcelona, la Diputació de Barcelona i la Generalitat de Catalunya. Conté adjunt el DVD “La Marta”.

04-marta-mata-vida-educacion

Marta Mata i Garriga, una vida para la educación

Homenaje a Marta Mata
Madrid: MEC Consejo Escolar del Estado, 2007

El Consell Escolar de l’Estat, del qual n’era presidenta Marta Mata, ha volgut homenatjar-la amb la publicació d’un llibre amb articles de diversos autors. S’hi recullen diferents facetes de la seva vida i l’empremta que ha deixat la seva persona en el món educatiu, amb la seva dedicació a la pedagogia i a la política en la tasca de la formació de mestres i en la consecució d’una escola pública de qualitat.

Revistes

05-perspectiva-escolar

Perspectiva escolar

La Marta Edició especial monogràfica
AM Rosa Sensat. Barcelona: novembre 2006, núm. 309 p.1-112

Llegiu, si us plau, aquest monogràfic. Pensem que fent memòria col·lectiva de la trajectòria vital d’una pedagoga singular, podem rebre el regal de la seva darrera lliçó magistral sobre l’ofici de mestre –mestres d’humanitat- tot renovant el desig de viure responsablement amb plenitud i d’encomanar-ne les ganes.

06-el-lledoner

El Lledoner

Recordant la Marta

Revista de l’Escola d’Estiu del Penedès. Saifores, juliol 2006 núm. monogràfic
Recull de diversos textos de Marta Mata realitzat pels Moviments de Renovació Pedagògica del Baix Penedès, Alt Penedès i Garraf en record i homenatge a la pedagoga.

07-infancia-educar-0-6-anys

Infància, educar de 0 a 6 anys

AM Rosa Sensat. Barcelona, 2007.

A cada un dels sis números de l’any, s’ha publicat un article en homenatge a Marta Mata:

• Diversos autors. Estimada Marta. núm. 154 gener/febrer, p.36-41
  • Marta mata. Una proposta de llei. núm. 155 març/abril, p.12-17
  • Pepa Òdena. Marta Mata, mestra d’infants a Saifores. núm. 156 maig/juny, p. 5-9
  • Josep González-Agàpito. Marta Mata, la lluita per la qualitat de l’educació infantil. núm. 157 juliol/agost, p. 7-9
  • M. Àngels Ollé. Les aportacions de Marta Mata a l’aprenentatge de la lectura i l’escriptura. núm. 158 setembre/octubre, p. 5-7
  • Irene Balaguer. Marta Mata, mirant al futur. núm. 159 novembre/desembre, p. 5-7
08-infancia-educar-2

Infancia, educar de 0 a 6 años

AM Rosa Sensat. Barcelona, 2007

• Diversos autores. Mensajes a Marta. núm. 101 enero/febrero, p. 8-9
  • Carmen Ferrero. Con Marta Mata por Madrid. núm. 102 marzo/abril, p. 8-9