07/11/2020: 13a Jornada Marta Mata, en modalitat virtual i presencial. Properament més informació

IX Jornada Marta Mata. Marta Mata i els Drets dels Infants (2016)

La Jornada d’aquest 2016, un cop més, celebra l’aprovació de la Convenció dels Drets de l’Infant el 1989 a l’ONU.

La Marta Mata, a qui es dedica la Jornada, com tots els grans pedagogs, va ser precursora de la Convenció. Els infants i adolescents, com a persones amb drets, amaren tota la seva acció pedagògica i política.

Va acollir tots els infants del poble, quan sortien de l’escola, per fer activitats junts, conviure i recuperar la Festa Major. Va contribuir també a fer realitat l’Escola Bressol de Santa Oliva.

El tema a tractar avui de manera especial és la democràcia, la participació activa dels infants i els adolescents,en el món que els ha tocat viure.

Un cop més, preparant la Jornada, i amb les tertúlies que hem fet, ens hem adonat de dues coses: la vigència del seu pensament i el fet que amb els seus textos hem après aspectes nous de gran profunditat.

A més de la seva saviesa, la Marta, com explica el Dr. Badia i Margarit en un article a Perspectiva Escolar, ha estat una persona Ben Dotada, amb unes qualitats que li han permès fer fluir amb total naturalitat alguns dels Drets bàsics que tant costen de portar a la pràctica a algunes persones adultes: escoltar, respectar confiar en els infants, adolescents i adults, a cada un com el que és en cada període de la vida.

[elementor-template id="1563"]