Jornades Marta Mata (2008-2015)

La Fundació Àngels Garriga organitza cada any la Jornada Marta Mata, per treballar i debatre amb professionals de l’educació de tots els àmbits i altres persones interessades, un aspecte determinat de l’educació. Se celebra un dissabte, proper al 20 de novembre, data en què es va aprovar la Declaració dels Drets dels Infants.

Aquí hi trobareu els textos o resums d’algunes de les intervencions dels ponents, i els articles de Marta Mata que vam enviar o lliurar a les persones participants per ajudar al debat.

VI Jornada: Maria Montessori i els Drets de l’Infant (2013)

Resum de la Jornada:

• Introducció, amb M. Assumpta Baig
  • La meva relació amb Maria Montessori i a la seva pedagogia, amb Maria Antònia Canals
  • La Panera dels Tresors, amb Pepa Òdena
  • Les caixes, una font d’inspiració, amb Balbina Tantiñà i Andreu Cardo (Escola El Roure Gros de Santa Eulàlia de Riuprimer)
  • Campaments per a aprendre. Fem campaments!, amb Fabian Mohedano
  • Dóna’m joc, amb Dolors Bosch i Gemma Torrejón (Institut Pla i Farreras de Sant Cugat)
  • Maria Montessori, una precursora dels drets dels infants, amb Josep González-Agàpito

V Jornada: Célestin Freinet i els Drets de l’Infant (2012)

Resum de la Jornada:

• La Pedagogia Freinet i els Drets dels Infant, de Ferran Zurriaga (mestre valencià)