06/11/2021: XIV Jornada Marta Mata - Joaquim Franch i l’educació en el lleure Més informació

VII Jornada Marta Mata. Francesc Ferrer i Guàrdia i els Drets dels Infants (2014)

Avui intentarem conèixer més un altre pedagog: Francesc Ferrer i Guàrdia (1859-1909). Alguns li diuen el pedagog màrtir, perquè va morir afusellat, tot i que no va ser per motius pedagògics, encara que és cert que el seu darrer crit va ser: «Sóc innocent! Visca l’Escola Moderna!». Ferrer és recordat més enllà de les nostres fronteres per l’escola laica, l’escola de la llibertat de consciència. Marta Mata deia que la vida de Ferrer era un de tants contrasentits de la nostra història: que l’ideòleg de l’educació més conegut i reconegut fora de Catalunya sigui poc conegut i menys reconegut a dins.